HOYA breidt de Yuniku 3D Tailored EyeWear collectie uit met nieuwe modellen monturen en kleuren.

PERSBERICHT

HOYA breidt de Yuniku 3D Tailored EyeWear collectie uit met nieuwe modellen monturen en kleuren.

UITHOORN, Nederland – 6 oktober 2017. HOYA Vision Care Company, een belangrijke speler op de wereldmarkt van de oftalmische glazen, en Materialise, een toonaangevende leverancier van geavanceerde 3D-oplossingen, kondigen de uitbreiding aan van de Yuniku-collectie met vier nieuwe modellen en twee nieuwe kleuren.

Een infusie van de kleuren fuchsia en aubergine benadrukken de vrouwelijke zijde in elk van ons,  op subtiele of sterke wijze.

Yuniku Y13 - Y14 - Y15

De kenmerkende minimalistische stijl van de collectie uit zich in de nieuwe vormen en vloeiende lijnen van de monturen. De modellen Yuniku14 en Yuniku15 stralen vrouwelijke elegantie uit, terwijl Yuniku13 zowel mannen als vrouwen chic maar discreet flatteert. De Yuniku basiscollectie telt nu 15 tijdloze monturen.

De collectie Cabrio by Hoet, die in februari 2017 aan de collecties van Yuniku werd toegevoegd, is uitgebreid met het model DS9. De perforaties net boven de brug en op de veren, en de glooiende overgang van het front naar de slaap konden alleen met de 3D-laserprinttechnologie worden gerealiseerd. De holte voor het verende scharnier wordt eveneens tijdens het printen gevormd, zodat deze schijnbaar eenvoudige monturen zowel technisch geavanceerd zijn als uniek in hun categorie. De Cabrio by Hoet collectie voor Yuniku telt nu 7 monturen.

 

Over Yuniku

De met veel succes op Silmo 2016 gelanceerde Yuniku by Hoet collectie is een doorbraak in de optische sector door de manier waarop ze het voorschrijven van glazen transformeert. Traditioneel waren het gekozen montuur en zijn draagpositie een vast gegeven. Deze op het montuur gerichte benadering beperkte de mogelijkheden om het glasontwerp te optimaliseren en aan te passen, met potentieel nadelige gevolgen voor het zicht.

Yuniku gebruikt daarentegen een ‘vision-centric’ benadering. Ze houdt rekening met de gelaatskenmerken en de visuele behoeften van de klant en berekent de ideale draagpositie voor een optimaal visueel resultaat. Vervolgens wordt het geselecteerde model op basis van deze individuele parameters in 3D geprint. Deze aanpak levert brillen op die perfect inspelen op de visuele en esthetische behoeften van de klant, zonder compromissen op het vlak van stijl of pasvorm.

 

Over HOYA

HOYA werd in 1941 opgericht in Tokio, Japan, en is vandaag een wereldwijd bedrijf in de technologie en de medische sector en een toonaangevende leverancier van innovatieve hightech en medische producten. HOYA is actief in de gezondheidszorg en de informatietechnologie. Het levert brillenglazen, medische endoscopen, intra-oculaire lenzen, optische lenzen en cruciale componenten voor halfgeleiderapparaten, LCD-panelen en HDD’s. HOYA telt vandaag wereldwijd meer dan 36.000 medewerkers in meer dan 150 vestigingen en filialen. Bezoek voor meer informatie www.hoya.com.

 

Over Materialise

Materialise vertaalt meer dan 25 jaar ervaring in 3D-printen in een reeks software-oplossingen en 3D-printdiensten die samen de ruggengraat van de 3D-printtechnologie vormen. De open en flexibele oplossingen van Materialise stellen spelers in een groot aantal sectoren, zoals gezondheidszorg, auto-industrie, ruimtevaart, kunst en vormgeving, en consumentengoederen, in staat om innovatieve toepassingen voor 3D-printen te ontwikkelen die de wereld beter en gezonder moeten maken. Materialise, dat zijn hoofdkantoor in België en filialen over de hele wereld heeft, combineert de grootste groep van softwareontwikkelaars in de branche met één van de grootste 3D-drukkerijen ter wereld. Ga voor meer informatie naar: www.materialise.com.

 

Over Hoet

Met meer dan 25 jaar ervaring als brillenontwerper is Hoet synoniem met innovatie in het domein van de optiek. Niet alleen de recente met 3D-laserprinter vervaardigde monturen maar ook de designbrillen die Hoet in het verleden met lasertechnologie en chemisch etsen voor Theo heeft ontwikkeld, bewijzen de innovatieve geest van de studio.

Hoet was een pionier op de markt en heeft snel veel navolgers gekregen. Een brillensector zonder lasersnijden en chemisch etsen is vandaag ondenkbaar. De eerste stappen die Hoet in dit onverkende domein gezet heeft, leiden nog altijd tot tal van nieuwe toepassingen.